Graaien naar Viktor & Rolf bij H&M

H&M is gek op acties waarbij de klanten elkaar verdringen en nog net niet doodmaken. Ze hebben er weer één. Viktor & Rolf’s langverwachte dames- en herenlijn zal namelijk binnenkort verkrijgbaar zijn tegen prijzen die de meeste fashionvic’s zich kunnen veroorloven. En dat vindt het H&M-publiek fijn. En dus zal er weer flink gegraaid worden in de bakken.

De eenmalige collectie, ontworpen door dit Nederlandse ontwerpersduo en geproduceerd door H&M, zal vanaf 9 november wereldwijd in ongeveer 250 geselecteerde H&M-winkels verdeeld over 24 landen, verkrijgbaar zijn. Naast een damescollectie die uit 35 items bestaat, zal er ook een herencollectie van 25 items verkrijgbaar zijn. Daarnaast hebben Viktor & Rolf de meest begerenswaardige accessoires van het seizoen ontworpen.

‘Het lijkt eenvoudig, maar dat is het nooit bij Viktor & Rolf. Hun ontwerpen hebben altijd een hele hoop verborgen details puur en alleen voor het plezier van degene die de kleding draagt. Subtiel en ingenieus op een grafische en uiterst moderne manier,’ aldus de Britse moderedacteur Charlotte Stockdale.

De Viktor & Rolf collectie die op speciale plaatsen in de H&M-winkels gepresenteerd zal worden, omvat een complete garderobe die uit geklede en casual items, en partykleding bestaat. De spitsvondigheid en het vakmanschap van dit ontwerpersduo is kenmerkend voor de vormgeving van de hele collectie die gebaseerd is op het idee van een ‘lovestory’.

De look is een combinatie van moderne couture en luxe sportswear: smokings voor dames en heren, cocktailjurken, sweatshirts en jeans.

‘Viktor & Rolf for H&M’ biedt de klanten, de ontwerpers zelf én H&M veel mogelijkheden. Dit is een heel slimme samenwerking. H&M bracht eerst superster Karl Lagerfeld, vervolgens Stella McCartney, die perfect paste bij hun doelgroep, en nu komt H&M met de grote uitdaging. Viktor & Rolf worden al luid bejubeld door de internationale fashion incrowd, maar zijn daarbuiten nog relatief onbekend. Deze samenwerking maakt hier definitief een eind aan,’ aldus Tim Blanks van Style.com.

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer