Zwaarlijvige modellen missen gewenst effect op vrouwen

Opvallend nieuws: Volgens Brits onderzoeker Naomi Mandel raken zwaarlijvige consumenten niet enthousiast bij het zien van een zwaarlijvig model. Meer nog, hun eigenwaarde daalt nog meer. En dat terwijl de dames altijd zeer goed gestyled zijn en het beeld geven dat je er als zwaarlijvige goed uit kunt zien. Opmerkelijk is dat hetzelfde effect bereikt wordt bij dames met gemiddeld tot mager gewicht. Hun enthousiasme voor de beelden wordt wel aangescherpt bij het zien van een eerder mager model.De resultaten liggen in het verlengde van een eerder gepubliceerde studie. Daaruit blijkt dat het zelfvertrouwen van de volslanke consument daalt bij het zien van zowel een dun of dik model. Het zelfbeeld van slanke dames zou, volgens die studie, niet aangetast worden. Dat lijkt niet helemaal waar, zwaarlijvige modellen zouden geen enkele vrouw aanzetten tot meer aankoopgedrag.

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer